Ugrás a tartalomra

hírek

Nemzetközi marketingkonferenciát szervez a BME

2025. 02. 11.
emok

A cél a tudományos diskurzus formálása mellett a diszciplína hazai jövőjének körvonalazása.

Tudományágak kaleidoszkópja – a marketing mint transzdiszciplináris terület a címe az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért (EMOK) 31. nemzetközi konferenciájának, melynek a BME az egyik szervezője. A háromnapos rendezvény ugyan augusztus végén lesz, két fontos határidő azonban már közel van: március 17-ig kell jelezni, ha valaki workshopot tartana a konferencián, és április 27-ig várják a tanulmányok leadását.

„A marketinget tudományként vizsgáló és oktató felsőoktatási szakemberek szerepe különösen összetetté vált az utóbbi években, mivel nemcsak a tudományterület fejlődésének irányát kell folyamatosan követnünk, hanem a következő generáció kutatóit és szakembereit is fel kell készítenünk egy folyamatosan változó környezetben.

Ez a munka hosszabb ideje megköveteli tőlünk az elméleti alapok szintézisét és többek között a közgazdaságtan, pszichológia, szociológia, kognitív tudományok, menedzsment, adattudomány és technológia legújabb eredményeinek integrálását, miközben az oktatóknak kritikusan kell vizsgálnunk, hogy ezek az ismeretek hogyan alakítják át a marketing gyakorlati alkalmazását.

Meg kell találnunk az egyensúlyt a klasszikus marketingelméletek tanítása és a digitális innovációkra épülő új modellek bemutatása között, hiszen a hallgatók számára mindkét megközelítés elengedhetetlen a modern marketingkörnyezet megértéséhez” 

– írják a szervezők az esemény honlapján.

Ezt a témát tervezik körüljárni az EMOK éves konferenciáján, ahol olyan fontos dilemmák is terítékre kerülhetnek, mint az oktatók folyamatos alkalmazkodási kényszere a technológiai fejlődéshez vagy az eltérő tudományterületek közötti szintézis nehézségei. A cél a tudományos diskurzus formálása mellett a diszciplína hazai jövőjének körvonalazása, különösen az oktatás, a kutatás és a tudományterületek összekapcsolásában.

Tervezett témakörök:

Fogyasztói magatartás és társadalomtudományi megközelítések
Fenntarthatóság és gazdasági összefüggések a marketingben
Digitális transzformáció és adattudomány a marketing területén
Kommunikációelmélet és médiahatások a marketingben
Kutatási módszertanok és modellezés a marketingben
Stratégiai döntéshozatal a marketingmenedzsmentben
Technológiai innovációk és mesterséges intelligencia a marketingben
Etikai kihívások és társadalmi felelősségvállalás a marketingben
Interkulturális marketing és globális stratégiák
Márkaépítés és vizuális kommunikáció tudományos megközelítései
Nonprofit marketing és társadalmi értékteremtés
Innováció a B2B marketingben
Kulturális- és turizmusmarketing
Agrár- és élelmiszermarketing

A konferencia augusztus 25. és 27. között lesz a vasadi Nádas Tó Park Hotelben.

 

Rektori Kabinet, Kommunikációs Igazgatóság